Kodukant Järvamaa õppereis Jõgevamaale

8. juulil startisid selle suvise Kodukandi õppereisi huvilised Paide kultuurikeskuse parklast ATKO TRANS bussiga Jõgevamaale. Esimese peatuse tegime Adavere mõisa juures, kus meile tutvustati Adavere Mõisaseltsi tegemisi-toimetamisi. Külastasime  koolimaja ja nautisime ilusat loodust. Kohvipausi ajaks jõudsime hubasesse Pajusi külamajja, kus ootas lahke perenaine rohkete põnevate ideedega. Pajusis on eeskuju vääriv külaseltsi juhatus, kuhu kuuluvad tegusad ärimehed ja kohalikud volikogu liikmed. Edasi viis reis meid Saduküla kardispordiklubisse. Tõeliselt põnev ja kadedaks ajav rajatis, mida tutvustas sõbralik ja hea huumoriga  peremees. Lõunasuppi pakuti meile Põltsamaal Carl Schmidti majas. Järgmine peatuspaik tekitas seltskonnas palju elevust, kuna ees ootas Roosiaia külastus. Tänu toreda giidi põhjalikele teadmistele lahkusime roosiaiast rõõmsa meele ja rohkete istikutega. Külastamist ootas Lustivere, mis valiti 2013. aastal Eestimaa Aasta Külaks. Tutvusime värskelt renoveeritud kultuurimajaga ja vaatasime põhjalikku slaidiesitlust külaseltsi elust. Võimalus oli külastada ka Aasta Küla 2005 Kamarit. Väga ilus külamaja ja tegusad naised külaseltsi juhatuses väärisid imetlust, kes olid leidnud palju erinevaid lahendusi  külaelu aktiivsemaks muuta. Piiritagused sõprussidemed ja projektid on avardanud külaliikmete silmaringi ja mõttemaailma. Iga riigi külastamine oli jäädvustatud võõralt maalt külamajja saadetud postkaardiga. Ühiselt korraldatakse lastele laagreid ja külarahvale pakutakse erinevaid teenuseid, lastele on avatud mängudetuba. Saime kinnitust, et kõikide projektide alustalaks on hea idee ja kogemustega projektikirjutaja. Maitsvad suupisted söödud ja kohv-tee joodud suundusime Põltsamaa Lossihoovi, et tutvuda veinikeldri toodangu ja käsitöökoja tegemistega. Veinikeldri näitus tõi paljudele meelde lapsepõlve: tuubimarmelaad Kosmos võiks küll uuesti tootmisse tulla J. Jällegi oli võimalus osta kaasa ilusat ja ainulaadset käsitööd ning maitsvaid kodumaiseid veine. Peale jookide degusteerimist ei tahtnud ostujärjekord leti ääres kuidagi lõppeda. Pikk ja sisutihe päev lõppes  kodukandis Paides alles õhtul kell kaheksa. Igasse külasse viidi sellelt reisilt kaasa palju kogemusi ja tegutsemistahet.

Suured tänud korraldajatele! Jääme huviga ootame juba järgmise aasta reisi!